Pagina's

vrijdag 13 februari 2015

Succes hè?!

Denk je dat je verlof hebt, ben je nog iedere dag druk...! Gelukkig zijn het allemaal leuke dingen, hoewel ik gisteren wel even mijn grenzen voelde.

Het bijzondere van zwanger zijn, is dat je een publiek onderwerp van bespreking wordt. Waar je tegen een onbekende niet-zwangere niet zómaar begint te praten, durven mensen heel wat te vragen als je zwanger bent. Bijvoorbeeld over wat "het wordt". Nu hebben wij bedacht om dit wél zelf te willen weten, maar nog niet rond te vertellen. (...en zelf had ik voor de aardigheid er bij bedacht: wel aan onbekenden, want die zien we toch niet meer...)

Van de week kreeg ik van m'n zusje C. een uitje. De vrouw die dit verzorgde vroeg me na afloop: "En... Weet je al wat het wordt?"
Nou wil het geval dat C. naast me stond en ik toch bijna aan deze vreemde vertelde wat het ís. Gelukkig wierp C. zich in het gesprek en riep haastig :" ja maar ik mag het niet weten...!"
Oef, dat was op het nippertje!

Toen we afscheid namen, kreeg ik van meerdere vrouwen een: "Succes hè?" toe. Vrouwen die je nooit meer ziet, die ook nooit zullen horen hoe het afliep, maar die je toch alle goeds wensen. Toch grappig hoe zo'n zwangerschap blijkbaar verzusterd.

2 opmerkingen: