Pagina's

donderdag 19 februari 2015

Nesteldrang

Nesteldrang, dat is echt iets waar ik al jaren naar uitkijk. Ik ben niet zo'n poetser van mezelf en moet me er echt toe zetten om ons huis een beetje op orde te houden. Gelukkig heb ik er de tijd voor en sinds kort ook weer wat meer energie dus dat is fijn. Maar echte nesteldrang, dat leek me fantastisch! Dan zie je zo'n oud-Amerikaans plaatje voor je van een pittig huisvrouwtje met een doek om haar korte blonde krullen geknoopt, die fief door het hele huis sjeest, de ramen wagenwijd opengooit en met de mattenklopper alles uitklopt.
Mm-mm...

Laat nou niemand mij verteld hebben dat je allerlei vormen van nesteldrang hebt. Nesteldrang in de zin van schoonmaken, ja dat heb ik wel wat, maar er is me nooit gezegd dat je lijf dan behoorlijk tegen kan zitten, met benen die voelen alsof ze een marathon hebben gelopen en een kind dat zodanig beweegt dat zowel je darmen als je maag goed geshaked worden. Afijn, ik ben gezegend met een vent, die best wil bijspringen. En als ik kan, ga ik zelf aan de slag.
Maar wat me veel meer parten speelt, is de neiging om te hamsteren! Al een week of vier sla ik voorraad in. Allerlei, zeg maar.

Sowieso wil ik een aantal maaltijden uit de kast kunnen trekken, dus de diepvries en kast herbergen groente, vlees, aardappeltjes etc. Maar ook de beschuit, koekjes, pakken sap en alles wat maar enigszins houdbaar is en in de uitverkoop, moet er aan geloven. Koffiefilters, want je zou maar bevallen en je kraambezoek komt en de filters zijn op.... En ga zo maar even door.

En dan heb je ook nog de mannelijke variant van nesteldrang. Want hoewel we dit woord natuurlijk nóóit aan mannen mogen koppelen, wordt er hier in huis wat afgeklust. De zolder, de babykamer en de woonkamer hebben alledrie een metamorfose ondergaan. Er hangt een nieuw lampje in de badkamer. De grote stoel wordt geschuurd en gelakt en zo ook met de trap en trapleuning.
Wat de komst van een kind allemaal niet met je doet! Echt bizar. Maar we genieten er maar gewoon van. Het kan helemaal geen kwaad. Inmiddels kan het kind komen in een schoon, nieuw huis, vol voorraad. Wat wil je nog meer?!

4 opmerkingen:


  1. eigenlijk heb ik gewoon weer wat bijgeleerd vandaag..verschillende soorten, ik denk dat dat klopt ja... haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En dan denk je op een gegeven moment klaar te zijn en dan blijkt dat je toch gewoon iedere dag de vaatwasser weer moet leeghalen en met regelmaat het toilet moet doen...
    Leonie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha grappig! Ik had ook gehoopt op schoonmaakdrang maar dat bleef erg beperkt. Ik wilde vooral van alles nog maken/knutselen. Martijn had trouwens ook last van de klusnesteldrang, maar ook inkoop/opruimdrang :) Ik iets minder dus...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. O ja die papa, nesteldrang, daar had mijn hubbie ook "last" van. geen last eigenlijk alleen maar profijt, haha. Maar ik heb wel op handen en knieën mijn tuintegels geschrobd, hoogzwanger...tgg als dat geen nesteldrang heet?! Maar je weet nooit, je zult zien dat je heel ijverig je ramen aan het zemen bent op een iets te gammel keukentrapje als je vliezen breken. Geeft niks: dan heb je weer zo'n leuke blog! kuz

    BeantwoordenVerwijderen