Pagina's

dinsdag 16 oktober 2012

oude ketting - nieuwe ketting

Onderwerp:    deze ketting
Aankoop:        ik was er meteen verzot op toen ik hem zag! En zonder aarzelen heb ik hem ook gekocht. Ik weet de prijs nog, omdat het voor mij niet gewoon was om dat geld aan een ketting uit te geven, maar ik wist dat ik ontzettend spijt zou krijgen als ik het niet deed. 
Probleem:        hij raakt steeds in de war! En omdat de touwtjes (5 in totaal) helemaal niet in het gareel te houden waren, draag ik hem nooit meer. Terwijl hij zo leuk is.

Wat nu te doen?


Na lang twijfelen heb ik hem uit elkaar gehaald. Eerst maar eens de touwtjes losmaken om te zien hoe lang ze zijn. En ook om te bedenken wat ik er mee kan...



Na wat gepuzzel, toch maar besloten om er iets heel anders van te maken. Het karakter van de ketting moest blijven bestaan: verschillende kleuren, touw, knoopjes etc. Ik haalde alle kralen los en schikte ze in de lengte ipv in de breedte.


Gelukkig had ik nog wat veters liggen, roze, oranje en bruin. En.... dit is hem geworden! Het halskoord moet ik nog verkorten omdat het anders erg laag wordt. Maar ik kan hem weer dragen!!



9 opmerkingen:

  1. Zo hee, dát heb je goed opgelost! Wat een mooie ketting zo met die kleuren. Fijn dat je 'm nu weer kan dragen want het is zonde dat het in de kast blijft hangen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. goed idee! en eigenlijk vind ik hem op jouw manier veel leuker...
    groetjes
    Evelyn

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gave ketting en heel mooi om te dragen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dit project is goed geslaagd. Hoop dat je het met veel plezier kan dragen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geweldig leuk, die nieuwe ketting! Wat ben je toch creatief, Maria!
    mama

    BeantwoordenVerwijderen