Pagina's

vrijdag 8 juni 2012

Niet afhaken...!

Enige tijd geleden blogde ik over een nieuw traject: dat van haken. Ik kan niet haken, maar zie elke keer van die schattige diertjes op internet, dat ik het ook wil kunnen.
Nu ben ik nogal grillig van karakter. De ene keer ben ik helemaal weg van iets en loop ik over van enthousiasme, maar een dag later kan ik het alweer totaal vergeten zijn, of geen zin meer hebben. En áls een wat langer traject dan toch lukt, dan lukt het ook goed. Daarvoor is dan wel bijzonder veel wilskracht nodig.
Deze week ben ik weer begonnen met haken. De eerste poging was mislukt en die had ik ook expres laten liggen. Toch hoop ik dat dit hetzelfde werkt als bij een boek: je begint eens en legt het weer weg. Dan begin je nog eens, een jaar later, en weer leg je het weg. En tenslotte denk je: en nu zal ik het uitlezen ook!




Ik ben benieuwd hoe dat met het haken zal gaan. Vooral de patroontekens vind ik lastig. Het lijkt wel gitaarspelen met al die akkoorden... maar ja, dat is me ook gelukt, dus ik moet het toch proberen, vind je niet?!

3 opmerkingen:

  1. Grijns. Ja hoor, als gitaarspelen je gelukt is zal dit ook wel gaan. Misschien kunnen youtube filmpjes je helpen? het is best moeilijk, lijkt me.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo werkt het idd! Ik heb het ook wel eens weggelegt en er een paar weken niet naar omgekeken, daarna weer begonnen en het is me gelukt... Tja en als mij het lukt lukt het jou ook, weet ik zeker! Gewoon lekker andere dingen tussendoor doen en af en toe een poging doen. Zodra je de neiging hebt om het door de hele kamer te slingeren, weer wegleggen voor onbepaalde tijd ;)Nu na een jaar lukt het mij ook pas écht die diertjes... Ik ben benieuwd naar je eerste échte project!! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. dit gaat je echt wel lukken hoor... en je gaat hele leuke dingen maken. Veel uitproberen.

    BeantwoordenVerwijderen