Pagina's

woensdag 27 maart 2013

Hallo weer... en Pasen!

Hallo lieve bloglezers, daar ben ik weer! Soms heb je even een poosje niets te melden en bovendien ook niet echt de mogelijkheid om te bloggen. Zo zat het bij mij ook. Vandaag weer eens een blog. Hebben jullie ook zo ontzettend zin in het voorjaar? Vandaag schijnt de zon hier in onze woonplaats en ik knap er helemaal van op! Ook wel lekker met alle drukte in je hoofd, dat je zo af en toe met een bakkie thee achterover kunt leunen, vol in de zon die naar binnen schijnt. 

Vanmorgen kwam ik een oude foto tegen, uit de tijd dat ik nog lesgaf. Eén van mijn leerlingen had in de pauze deze tekening op het bord gemaakt. (Wat heel ondeugend was, want 1. ze moeten in de pauze buiten zijn en 2. tekenen op het bord mag alléén als de juf toestemming geeft) Maar ik was er van onder de indruk. Dat het Paasfeest voor een kind van acht zo leeft. En dat hij dat, creatief als hij is, op deze manier uit. Jezus stierf aan het kruis, overwon de dood en LEEFT! Zo eenvoudig kan geloof zijn. En ik geloof het ook. Alvast een fijn Paasfeest!

PS. sorry voor de kwaliteit. De foto is destijds met een mobiel gemaakt.

10 opmerkingen:

  1. Dan heeft die leerling goed opgelet! Leuk hoor, soms vergeten we hier wel eens waar pasen echt om draait.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. geweldig dat een kind dat zomaar uit "zichzelf" tekent op het schoolbord waar iedereen het kan zien, en terwijl hij kans maakt op straf of moppers. Hier kun je niet op mopperen toch?!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig. Ik kan me voorstellen dat je onder de indruk was.
    Fijn een juf die dit eigen initiatief niet onder schoffelt.
    En leuk dat je er een foto van hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat bijzonder die tekening op het bord! Net als je blog ik kom je volgen.
    Groet, Esther (Espiratie.blogspot.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geloven als een kind. Wat kan jezelf daar weer van leren.
    Fijn Paasfeest!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat geweldig dit tekening op het bord, dat is inderdaad een foto waard.
    Ja, voorjaar, lekker de zon en langzaam aan past de temperatuur zich dan ook aan. Paarse gele en ander kleurige knopjes komen omhoog langs de wegen in onze buurt en in plantsoenen. Ja voorjaar, heerlijk geniet er echt van ondanks nog zo frisse dagen.

    En elke keer leer je weer, dat Pasen of welke Christelijke feestdag dan ook, onwetende onderwerpen zijn, velen weten de betekenis niet meer. Lekker vrij en lekker eten. Terwijl dit het aller aller allermooiste feest is voor ons.
    Jezus LEEFT.
    Liefs en fijne Pasen
    Wil

    BeantwoordenVerwijderen
  7. hallo Marie, wat fijn dat je mijn blogje gevonden hebt, er een berichtje achterliet én mij wil volgen! Nieuwsgierig als ik was ben ik dan ook vlug bij jou hier komen piepen...en weet je wat? ....ik wil mééér, dus 'k zal eens vlug op die volgersbutton klikken!
    lieve groetjes,...en jà...ik wacht ook op de ZON!

    Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Marie, heerlijk weer de zon hey, hij mag blijven van mij;)
    Jij ook goede paasdagen toegewenst. De Heer is opgestaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Die leerling heeft het wel heel mooi gedaan! Zou ik ook een foto van genomen hebben. Ben je nog boos op het kind geworden?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, ik ben niet boos geworden. Hoe ik wel gereageerd heb, weet ik niet meer. Maar boos worden kon ik niet.

      Verwijderen