Pagina's

maandag 10 augustus 2015

Op rantsoen

Vanaf afgelopen zaterdag ben ik op rantsoen. Niet wat eten betreft, maar een Facebook en e-mailrantsoen. Dat komt omdat ik tijdens onze vakantieweek steeds allerlei mailtjes kreeg en Facebook vaak bekeek (dat wil je tóch, als een collega hoogzwanger is). En ik merkte dat het me steeds terugbracht naar de drukte van alledag. Terwijl ik juist rust wou. Ik wilde helemaal niet herinnerd worden aan allerlei dingen die georganiseerd werden, allerlei Facebookfoto's zien waar ik niet in geinteresseerd ben etc.

En toen besloot ik: ik ga op rantsoen! Als het me op vakantie onrustig maakt, dan waarschijnlijk ook in het alledaagse leven, al merk je dat minder omdat je al in de drukte zit.
Meestal ben ik dan heel radicaal, wat ik vervolgens maar één dag volhoud. Dus bedacht ik voorlopig (twee weken) te gaan minderen. Om eens te zien wat dat brengt.

De komende twee weken dus alleen e-mail en Facebook tussen 16:00 en 18:00. De rest van de dag wacht het maar even. Ik ben benieuwd.

3 opmerkingen: