Pagina's

woensdag 18 september 2013

Ode aan rommelig creatief

Soms als ik blogs bekijk en lees, word ik er gewoon een beetje stil van. Van zoveel leuke ideeën die allemaal heel mooi worden uitgevoerd, de één nog perfecter dan de ander... en dat vind ik dan best wel eens lastig. Ik ben echt een creatieveling, maar wel eentje die niet perfect creatief is, maar rommelig creatief. Op mijn creaties zit geregeld een vlekje, of de afwerking is wat slordig, of ik had geen zin meer om het af te maken omdat het meer om het idee ging, dan om het resultaat. En als ik dan andermans blog zie, moet ik even zuchten... Ik zou ook wel zo perfect willen kunnen werken. Geduld hebben tot ik een ons weeg. En dan alles spik en span op mijn blog zetten! Echt!

De reden dat ik dit schrijf, is niet om te klagen. Ik geniet ontzettend van creatief doen, en dan is het soms maar iets minder, het doen is al erg leuk! En ik heb zo het idee, dat er wel eens meer mensen kunnen zijn die precies zo in elkaar zitten als ik. Rommelig creatief. 
Toen dacht ik: laat ik dát dan gewoon eens op mijn blog plaatsen. Een hart onder de riem voor mezelf en de andere minderperfecten. Hoe leuk is het om rommelig creatief te zijn! Ik bedacht juist vandaag hoe vaak het me al is overkomen dat een 'fout' of 'gebrek' juist leidde tot inspiratie en nog meer leuks. Laten we vooral daaraan denken als we weer eens een gelikte weblog tegenkomen. En mocht je je hierin herkennen, laat het dan tot troost zijn, dat je niet de enige bent! Clubje oprichten?



Ps. Laat ik duidelijk zijn: dit is géén sollicitatie naar complimenten dat mijn blog juist wel zo leuk is enzo. Ik ben heel oprecht in mijn bedoelingen! :)

8 opmerkingen:

  1. Ik sluit me aan bij jouw club haha, ik ben mer van de schots en scheef en vooral genieten :)
    Lijmkloddertjes ook zo'n handelsmerk...
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik wil ook lid worden van het clubje ;-)Vooral de laatste loodjes worden bij mij regelmatig afgeraffeld...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. mag ik lid worden? Ik weet overigens niet van wie je dát nou hebt, he!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou ook ik ben niet van het netjes werken hoor mijn bureau is een chaos mijn stempels liggen overal,mijn snijmat
    zit zo onder de lijm en andere troep dat je niet eens recht kan snijden en over lijmresten op kaarten e.d maar te zwijgen dus eh ik wil wel lid worden van je club

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Haha ik kijk ook zo vaak zo naar andere werkjes van iedereen... Daarom staat er bij mij in mijn verhaaltje dat ik probeer creatief te zijn haha!

    Ik sluit me dan ook graag aan bij je club!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nou, kon van mijn hand zijn, want ook ik ben een rommelige creatieveling. Als ik soms kaartjes zie dan denk ik Whowwww kom ik aan. Ezelsoortje hier vlekje daar.
    Ja zou bijna lid worden van je clubje hihihi
    Fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  7. heel goed! Super dat je dit plaatst! Ik wil wel voorzitter van de club worden, want ik ben denk ik de meest rommelige- niet afmakerige van iedereen! Ik ben heel trots op je, ook al solliciteer je niet naar complimenten! dikke knuf.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel erg herkenbaar! Ik ben sowieso niet heel erg creatief, en heb er gewoon de tijd en het geduld niet voor. Soms krijg ik dan de geest om iets leuks te maken, maar het loopt altijd slordig af en dan ben ik zo disheartened dat ik het maar laat. Misschien moet ik toch maar wat minder streng zijn voor mezelf...

    BeantwoordenVerwijderen